Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

lørdag 2. november 2013

Glatte veier å snille mennesker !

jeg var en tur over heia til Kvelde i ettermiddag, for å handle inn matvarer.
Det er ei drøy mil dit, i kupert terreng kan man si...
Tåka hadde lagt seg som is på veien, og mange hadde vært en tur ute i grøfta,  kunne jeg se på bilsporene... Jeg kjørte sakte, og med hjerte i halsen, piggdekkene lå i lasterommet på bilen... på grunn av det milde været har jeg drøyd med å få de på...
Men i dag torde jeg ikke kjøre hjem igjen,  stoppet på bensinstasjonen , å ba pent om noen kunne hjelpe meg.
Jenta bak disken  sa at alle hadde fri på lørdager...men hun tok telefonen å ringte sjefen.
Han kunne ikke, men ba henne ringe en annen, hun fikk napp på tredje forsøket! :)
Hjulene kom på, ble justert og ble etterkontrolert etter en tur rundt stasjonen.!
Det kaller jeg for god gammeldags sørvis som vi sier her :)
Tusen takk til Jenta bak disken og til den snille mannen, som hadde med seg barn å kona. :)
 Ta deg en kopp kaffe så lenge,  mens du venter,  sa kona ! :) Blid å snill i ansiktet :)
Etter tjue minutter kunne jeg sette meg i bilen å kjøre trygt hjem over heia mot Siljan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar