Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

søndag 29. desember 2013

Takk for det gamle !

Året 2013 nærmer seg slutten. Det har vært et begivenhetrikt år! jeg har delt noen av mine øyeblikk med dere her på bloggen. Jeg takker alle som har vært innom å sett på mine "Petit"  :)
Jeg ble blogger i juli, og det har vært morrsomt. 8600  har til nå vært innom å lest.
 Det at jeg har mange lesere i Amerika er ikke så rart..men at så mange fra Malaysia er innom... har ikke prøvd å finne ut av det, men det må være en kolloni med nordmenn der nede..:)
Hyggelig er det ihvertfall. :)
I 2013 fikk jeg laget et nytt lysthus nede ved elven, takk til alle som var med!
 jeg holdt fem konserter på tunet her, takk til alle artister, og takk til publikum og hjelpere.
Uten dere som hjelper til frivillig på disse konsertene hadde det ikke vært mulig.
 Siden 1998 og fram til i år, har det vært avholdt 140 konserter her på Auen Urtegård.

Det var et artig oppdrag å bli spurt om å være med på Drangedals første livstilfestival!
Dette vat 1. juni
jeg holdt foredrag, og hadde markvandringer der jeg fortalte folk om  bruken av ville vekster. Det var stor innteresse for dette. At  Jeg ble kjent med Tore Strømmøy som var konfransier, og at engleprinsessen vår også var der, var artig ! Virkelig en opplevelse! Takk for hjelpen på stand til Elin og TrineLill.! Kjærlighetsuppa gikk unna etter at Tore fikk smake og reklamerte fra senen :)
 
 
Innhøstingen av urter gikk greit i år, Høster mest inn ville urter nå. Det var også hyggelig å kunne hjelpe Ingvild fra urtehagen under Nordefjell, hun hadde en stor bestilling på oregano, noe det vokser mye av her. Så hun kom og var her en hel dag, og bilen var full da hun reiste igjen :)
oreganoen blir brukt i knekkebrødet Gode smaker, som er blitt en suksess.

Legestokkrose

Jeg tok ferie en uke i august for første gang på 23 år. Min søster Gunlaug og jeg dro til Frosta, der vi prøvde å komme nærmere vår historie. Fafars mor er født på Kroglund og het Anna... Vi vet litt mer nå, og det var utrolig vakkert der oppe! Vi var helt ute på Tautra på nonneklosteret der, og på Klostergården, en fantastisk sted jeg gjerne reiser tilbake.

Jeg fylte 60 år 4. oktober...hvor har årene blitt av... Det ble feiret !: Takk for hyggelig hyttetur sammen med barn og barnebarn. Så ble det Oslo tur med gamle skolevenninner Wallmans salonger ! Gøy!
Og til slutt  hadde jeg mine søstrer her til fest og overnatting. :)
jeg har også i år vært  noen turer til syden, kroppen min vil helst ha det varmt. så når sommeren er over, er det godt å komme seg avgårde. Å korte ned vinteren med sydenturer er kan hende litt "Harry" men jeg nyter det ! :)
Senhøstes fikk jeg laget et nytt blomsterbedd, skal bli spennende å se hvordan det blir med vårløkblomstring :) jeg delte også en del stauder, og flyttet litt rundt på noen... Jeg kjøpte også flere roser. Spennende å se om de overvintrer...
Vinteren så langt har vært en mild en.. snø i fjorten dager, med grader ned i minus 9. dette var i slutten av november,og en uke ut i desember, siden har gradestokken ligget på gjennomsnitt fem grader...++ ;)) Hagevennen i meg håper det fortsetter,   men miljøvennen i meg sier at noe er feil...
Jeg takker igjen for at dere følger meg her på bloggen.
 Lover å være aktiv neste år også...Sender med et bilde i serien som Beate Zahl laget av meg i
sommer. jeg har brukt noen av dem her inne før, :) Jeg ønsker dere velkommen igjen til mine arrangemanger på Auen i 2014!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar