Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

tirsdag 27. mai 2014

Bever,dugnad,og gressklipping og sånt

Jeg , og mange med meg har det travelt fortiden. Et eksploderende vær gjør at jeg har ekstra mye og gjøre. Gress og alt gror med en fart uten like. Godt at jeg har fått kjøpt meg plentraktor, for den står nesten ikke stille fortiden.
Venner er innom og gjør dugnadinnsats med maling  på gamlestua. Andre kommer med fisk ( Gjedde.) så lørdag stekte jeg opp 70 gjeddekaker, Stier langs elven blir opparbeidet, og herlige barn kommer på besøk, og bidrar til at hverdagen er fantastisk.
Sliten? ja. verker i kroppen ? ja. Men det er også en del av dette herlige livet,. I gårkveld svømte Beveren rett forbi meg, da jeg tok en tur ned til brygga. Klokka var blitt mange ca 2230 men  det var lyst nok til å se den komme svømmede forbi.
Tv og nyheter blir det lita av, men jeg hører av de som er innom, at det er flom i de store vassdragene.
Her i Siljanelven er det heller lite vann nå, de har sikkert tappet ut noe nede i Farriseide for å kunne ta imot snøsmeeltinga fra fjellet.
Syriner, konvaller,forglemmeiei,smørblomster,ballblom og mye annet blomstrer nå. Lupinene har også begynt. Ser ut slik det gjør ved St.Hanstider.
Tusen takk til Anne Grete som har malt inngangspartiet på gamlestua, og til Gunnlaug,Trym og Ivar som hjalp til med å skru sammen tilhengeren til plentraktoren. det gjennstår å få på lemmene så skal den bli tatt ibruk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar