Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

tirsdag 6. mai 2014

Regnevær endelig...

Det er ikke ofte en ønsker seg regn, men dette regnet var viktig nå, her i mitt destrikt.
 Livgivende regn for planter og alt som skal vokse å gro.
Skogbrannfaren er stor her, og det må noen dager med regn til for at det skal bli trygt igjen.
Når en bor i skogen slik som jeg gjør, blir man veldig opptatt av dette.
Det fine været har gjort at det har vært mange folk ute i naturen, og de kalde nettene og vinden kan friste folk til å tenne bål.
Slike regnværsdager  gjør at man får gjort litt inne. Huselige sysler, og papirarbeid som ligger på vent når man holder på med våronna.
Kroppen min kjenner godt værskiftet, jeg er værsjuk, så ting går langsommere på slike dager. Kjøreturen i regneværet hjem fra foredraget jeg hadde i Sande i går, merkes også...
så dette blir en " ta seg inn" dag. :)
Skal nok kikke litt i ei ny bok jeg kjøpte meg på hagemessa tidligere i år, og gå igjennom frølageret mitt,enda en gang, for å bestemme meg for hva jeg skal dyrke i år.
 Når dette regnet holder opp er det ypperlig tid til å få frø av salater mm. i jorda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar