Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

torsdag 19. juni 2014

Regn

Etter nok et par uker uten regn, ser det i dag ut til at det vil regn..det er yr i luften ute nå. Jeg har akkurat vært ute en tur å matet hønene, og åpnet døra, så de får litt mer tumleplass. Det er så mye rovdyr/fugl, at jeg må stenge dem inne om natten.Et egg til forkost i dag.
Håper på stille regn så ikke riddersporer og alle høye og sarte stauder blir slått overende.. Så håper jeg på fint vær på lørdag da den store midtsommerfesten med familien skal finne sted.
Vi har hatt den mest fantastiske vår og forsommer jeg noensinne har opplevd.
 Nyter blomstringen, fuglelivet og varmen, men jeg har båret noen liter vann til de mest utsatte plantene, skal bli godt å få slippe det noen dager:)
 Pimpenellerosa blomstrer fint nå, den er en rotstikling fra mammas hage, hun fikk den med seg fra Krabberødstranda da hun flyttet inn i eget hus og hage på Rugtvedtmyra i 1942.Godt med planter som lever på den måten..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar