Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

søndag 13. juli 2014

Bærlikør

Da var tiden inne til å begynne å lage årets bærlikør. Jordbæra er alt på hell her, og solbær,rips og bringebær kommer på en gang i år. Som regel modner de litt etterhverandre slik at jeg legger lag på lag. Jeg har byttet ut sukker med sukrin, og vodka er sterkt nok. Denne fikk jeg av min kunstnervenn Juri Voronov da han var her med familien.
Den holder 40% . Bærene har et vanninnhold på ca 90% så det vil si at det ferdige likøren kommer ned i ca. 22%
Jeg fortsetter med skogsbær etterhvert,:blåbær,tyttebær krekkling, og multer til glasset er fullt :)
Legger alltid i noen kvaster med engelsk mynte.
Dette er julelikøren, og bærene er himmelske til en dessert eller kake :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar