Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

tirsdag 1. juli 2014

Et år som blogger!

ja i dag kan jeg feire et aldri så lite jubileum :)  I løpet av dette året har jeg skrivd 328 innlegg ! Hadde det ikke vært for at lyne tok modemet i  juli i fjor,  det tok en måned å fikse  nytt. + en liten ferie i november, så hadde kan hende innlegg nr. 365 blitt skrevet i dag. :)
 jeg hadde det som et mål faktisk..  Dette er hyggelig å holde på med, og jeg tror, vet at mange setter pris på innleggene. Selv om det ikke gjør seg så bemerket med komentarer på selve bloggen.
 Mitt mål  var 20000 visninger, men det endte på 18o30 må være fornøyd med det. :)
 Jeg linker de fleste innleggene til Facebook, og det er der komentarene kommer:)
jeg har også laget meg en google + konto der jeg linker opp bloggen.  og 193887 visninger siden åpningen synes jeg er utrolig!
bloggen er som en dagbok, om livet og plantene her på Auen, og alle de episodene en kan komme oppi når en bor på en gård. At jeg driver garden økologisk med urter som spesialfelt gjør at jeg håper mange kan ha nytte av det jeg skriver.
jeg prøver også å få utløp for litt selvironi og humor, godt å tømme seg :) komentarene jeg får på facebook viser at mange har fått seg en god latter..
Jeg fotograferer mye i hagen og naturen rundt.  Stemningen her på Auen er helt fantastisk, og jeg prøver å formidle den. Skapertrangen og  å lage miljøer i hagen som er gode å vandre i og hvile blikket på er viktig for meg.
 Også å bevare det opprinnelige, villhagen, blir viktigere og viktigere både for meg, innsektene, sommerfuglene, og fuglene. Å skape klima i hagen, og garden som tar vare på mangfolde.
som denne gresshagen på bildet. Istede for å ha en stor åpen plen, har jeg laget veier med gressklipperen. Barnebarna har en labyrint å springe å leke i,  innsektene koser seg, og plantemangfoldet blir opprettholdt.
Å høste det naturen rundt meg har å by på, og det jeg selv dyrker, uten å skade naturen er noe av det som gjør det godt å leve . Det gode liv på landet er det jeg prøver å formidle med denne bloggen.
Takk for at du tok deg tid til å lese. <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar