Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

mandag 15. september 2014

Boken om Ivar Torp "Pioneren"

Jeg fikk boken Pioneren Ivar Torp i posten fra forfatteren  Sonja Pran på lørdag.
En bok hun har jobbet lenge med å få ut.
Det har blitt en meget bra og velskrevet bok om hans liv og virke.
Jeg møtte Ivar Torp første gang på slutten av åttitallet, da holdt han kurs i Skien om sin dyrkningsmetode: Bio organisk dyrking.
Det ble et vendepunkt for meg, jeg ble fasinert av denne måten å dyrke på.
Og da jeg noen år etter var så heldig å få kjøpt Auen, var det å dyrke  økologiske viktig for meg. Auen har vært dyrket med Debiogodkjenning siden 1992 etter to år i karantene.
Sonja Pran har tatt med en artikkel om meg og livet her på Auen Urtegård i boken. Hyggelig!
En bok å lese om du vil dyrke på denne måten,  ta kontakt med Sonja Pran.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar