Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

fredag 12. september 2014

Grå fredag

Joda i går skinte sola og dagen før der også,. Da var jeg opptatt med foredrag og besøk og andre hyggelige ting. I dag skulle jeg virkelig ta igjen alt både ute å inne hva anngikk renhold, gressklipping mm.
Da ble det grått! ikke bare litt , helt gråsvart har det til tider hvert her, og ikke et vindpust fra formiddagen.
jeg kom jo igang etter et par tre kopper med svart kaffe (økologisk) fikk klippet nedover hellegangen og rundt noen bedd med kantklipperen, men energien var ikke til stede...
Gikk inn å satte over en vaskemaskin, og spiste rester etter en fetasalat fra besøket i går, og flere kaffekopper + vann ..
 Oppdaget at hestene på enga var flyttet tilbake til bjørkelunden, da jeg så ut gjennom glassverandaen.. må ha skjedd i gårkveld da jeg var på fårikålmiddag i Brevik.
Jeg rydder litt og leser et par aviser som burde vært lest for dager siden... bare deprimerende.. eneste lysglimt var at svigersønn skal ha utstilling og konsert i Ibsenhuset i morrakveld. Gleder meg til det.
jeg tar fram strikketøyet etter å ha slått på varmekabler, og varmepompa...Høsten har inntatt meg..
Jeg prøver å få det til å bli koselig.. striker ferdig et halsskjerf som går dobbelt rundt, og som kan fungere som både lue+ skjerf, jeg er forberedt, kulda kan komme..
Sol i morra lover metrologen, sol og varme både lørdag og søndag, bra, da kan jeg ut å hage litt igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar