Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

mandag 7. desember 2015

Juledekorasjonen lager jeg selv.

Noe av det som er hyggelig å gjøre selv til jul, er å lage blomsterdekorasjoner.
Jeg har kjøpt inn Svibler og Amaryllis, kurver tar jeg vare på å bruker om igjen fra år til år, de bør være plastbelagt.
Jeg setter pottene med blomster der jeg vil de skal stå i kurven, litt fra hveandre, så er det bare å gå ut i hage og skog å finne mose, kvister og kongler.
Her har jeg brukt Trollhassel, og grønn mose + kvister fra det gamle lerketreet, de er fulle av grå mose /lav og de små konglene sitter tett på kvisten så de er lette å dekorere med.
Noen nye nissedukker fra min tur til Stockhlom sist uke er plasert slik at de ligsom dukker opp av skogen :)
Nå er det bare å vanne litt, mosen holder godt på fuktighet , så det blir ikke nødvendig å vanne så mye...Bare å vente på at Sviblene skal vokse og spre sin gode lukt i stua når det nærmer seg julaften

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar